21-01-2017 - NERASOL
24-01-2017 - MATAGALLS
24-01-2017

Pic de Madres des de Real
Sortim des de el mateix poble de Real, hi ha un bon paquetet, a la sortida del poble ja enfilem pel mig de prats nevats, hi ha uns 30 cm de neu nova, travessem la pista que puja al Coll de Sansa i pel mig del bosc anem fent drecera fins tornar-la a travessar. Ara anem seguint la pista en direcció nord fins poc després d’una cruïlla en que la pista gira al sud per anar cap a Coll de Sansa. Enfilem pel mig del bosc torrent amunt, amb tendència al nord est, el bosc es net i es pot passar bé anat fent llaçades. Quan ens trobem el Torrent de l’Home Mort el resseguim un tram i acabem d’enfilar els darrers trams de bosc fins al serrat de l’Ós. A partir d’aquí la neu ja està ventada però n’hi ha un bon gruix, passem el coll dels Gavatxos i arribem al Madres. En aquest sector el vent encara no bufa gaire i de moment no ha fet gaire mal. Baixem un tram seguint les traces de pujada i de seguida que ho veiem clar ens llencem per les pales que porten cap a la Coma de Pontells baixada espectacular, amb un bon gruix de neu pols. Seguim la Coma i el torrent fins arribar al Pla de Grill, el darrer tram molt planer i amb alguna remuntada que hem fet amb la talonera lliure. Deixem el refugi i anem a buscar la pista que va cap al Coll de Sansa, tot el tram amb talonera lliure i suant de valent. Al Coll de Sansa anem directe al Rec de l’Oriol, primer per dins i a la meitat amb tendència a la dreta, algun tram encigalat per arbres caiguts però hem passat prou via a sortir als plans de sobre Real i acabar de fer unes bones ziga zages per arribar al poble. Dia radiant i neu espectacular, el Capcir fa un bon goig, per fi hi ha descarregat de valent, ja l’hi tocava aquest any.